9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34685
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1698
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد عفت و پاکدامني

دانلود تحقیق درمورد عفت و پاکدامني

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد عفت و پاکدامني

با دانلود تحقیق در مورد عفت و پاکدامني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عفت و پاکدامني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عفت و پاکدامني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عفت و پاکدامني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:50 صفحه

قسمتی از فایل:

تحليل واژه عفاف:

    «عفاف» از ريشه «عفت» است و لغت شناسان درباره آن گفته اند كه به معناي اكتفا ورزيدن به بهره مندي كم و شايسته است. همچنين، عفت را چنين معنا مي كنند: عفت، پديدآمدن حالتي براي نفس است كه به وسيله آن از افزون طلبي قوه شهوانيه جلوگيري مي شود.  و همچنين در «مجمع البحرين» آمده است: عفاف از چيزي ورزيدن يعني از آن امتناع كردن، پس او عفيف است. ابن منظور نيز در لسان العرب عفت را خويشتن داري از آنچه كه حلال و زيبا نيست، بيان كرده است.

    همچنين در قاموس، «عفت» را به معناي خود نگهداري از محرمات و زشتيها كه با زيباگزيني منافات دارد، معنا مي كند.

    در ادب پارسي، عفاف از نظر معنا و گويش، تفاوت يافته است. در لغت نامه دهخدا عفاف به معناي پارسايي و پرهيزگاري نهفتگي، پاكدامني و خويشتن داري آمده است.
    بنابراين در گويش فارسي، عفاف به معناي «پاكدامني» به كار مي رود. در تفكر اسلامي، عفاف واژه اي با بار معنايي خاص برگرفته از آيات و روايات، و گونه اي منش است همراه با كنش رفتاري و گفتاري.

    مرحوم نراقي در معراج السعاده مي نويسد: عفت عبارت است از مطيع و منقاد شدن قوه شهوانيه از براي قوه عاقله كه حدود اوامر الهي را به لحاظ كمي و كيفي، نگهدارد.

    عفت همان اعتدال عقلي و شرعي است و افراط و تفريط در آن مذموم است، پس در تمامي اخلاق و احوال، حد وسط و راه ميانه «عفت» است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر