4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34566
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2114

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خواص تناوبي عنصرها

دانلود تحقیق درمورد خواص تناوبي عنصرها

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد خواص تناوبي عنصرها

با دانلود تحقیق در مورد خواص تناوبي عنصرها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خواص تناوبي عنصرها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خواص تناوبي عنصرها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خواص تناوبي عنصرها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

 خواص تناوبي عنصرها

مندليف پس از سالها مطالعه متوجه شده كه اگر عنصرها را بر حسب افزايش تدريجي جرم آنها در رديفهاي كنار يكديگر بگذارد و آنهايي را كه خواص فيزيكي و شيميايي نسبتاً مشابه دارند در يك گروه زير يكديگر قرار دهد، عنصرها به ترتيبي سازماندهي مي شوند كه خواص آنها با نظم و ترتيب خاص تغيير مي كند. اما در جدول مندليف در چند مورد نيز بي نظمي هايي مشاهده مي شد، زيرا او مجبور بود در مواردي در يك ستون قرار دادن عنصرهايي با خواص مشابه . ترتيب قرار گرفتن عنصرها بر اساس افزايش جرم ناديده بگيرد.

جدول تناوبي امروزي عنصرها

هنري موزلي عنصرها را براساس افزايش عدد اتمي مرتب كرد، به اين جدول ، جدول تناوبي عنصرها مي گويند. اين جدول براساس قانون تناوبي عنصرها استوار است. بر طبق اين قانون هر گاه عنصرها را بر حسب افزايش عدد اتمي در كنار يكديگر قرار دهيم خواص شيميايي و فيزيكي آنها بصورت تناوبي تكرار مي شود. مهمترين نكته در جدول تناوبي تشابه آرايش الكتروني عنصرهاي يك خانواده در بسياري از گروههاي اين جدول است . 


4,000 تومان