7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34407
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1695

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت

دانلود مقاله درمورد محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت

0 1.7k
دانلود مقاله درمورد محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت

با دانلود مقاله در مورد محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد محمد مصدق و ملي شدن صنعت نفت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 

آغاز زندگي وجواني

محمد مصدق در سال ۱۲۶۱ هجري شمسي در تهران، در يک خانواده اشرافي بدنيا آمد. پدرش ميرزا هدايت‌الله معروف به «وزير دفتر» از بزرگمردان دوره‌ ناصري و مادرش ملک تاج خانم (نجم السلطنه) فرزند عبدالمجيد ميرزا فرمانفرما و نوه عباس ميرزا وليعهد قاجار و نايب‌السلطنه ايران بود. هنگام مرگ ميرزا هدايت‌الله در سال ۱۲۷۱ شمسي محمد ده ساله بود، و ناصرالدين شاه علاوه بر اعطاي شغل و لقب ميرزا هدايت‌الله به پسر ارشد او ميرزا حسين خان، محمد را «مصدق‌السلطنه» ناميد.

محمد خان مصدق‌السلطنه پس از تحصيلات مقدماتي در تبريز به تهران آمد، به مستوفي‌گري خراسان گمارده شد و با وجود سن کم در کار خود مسلط شد و توجه و علاقه عموم را جلب نمود. مصدق‌السلطنه در اولين انتخابات دوره مجلس مشروطيت به نمايندگي از طبقه اعيان و اشراف اصفهان انتخاب شد ولي اعتبارنامه او به‌دليل سن او که به سي سال تمام نرسيده بود رد شد. 

7,000 تومان