9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34381
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2182
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فرهنگ و تمدن ايراني

دانلود تحقیق درمورد فرهنگ و تمدن ايراني

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد فرهنگ و تمدن ايراني

با دانلود تحقیق در مورد فرهنگ و تمدن ايراني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فرهنگ و تمدن ايراني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فرهنگ و تمدن ايراني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فرهنگ و تمدن ايراني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:62 صفحه

قسمتی از فایل:

 —      مقدمه

« به خواست اهورا مزدا ، من چنينم كه راستي را دوست دارم و از دروغ روي گردانم . دوست ندارم كه ناتواني از حق كشي در رنج باشد . هم چنين دوست ندارم كه به حقوق توانا به سبب كارهاي ناتوان آسيب برسد . آن چه را كه درست است من آن را دوست دارم من دوست برده دروغ نيستم ، من بردة خشم نيستم ، حتي وقتي خشم مرا برمي انگيزاند ، آن را فرو مي نشانم . من سخت بر هــوس

خود فرمانروا هستم »

                                                                                                « داريوش »

 

          بي شك بخش عمده اي از فرهنگ و تمدن امروز ما ، به روزگاران و هزاره هاي دور باز مي گردد . قروني كه بوميان فلات ايران و سپس مهاجرين به ويژه آرياي ها ، با تلاش و كوششي در خور ستايش ، فرهنگ و تمدني را آفريدند كه در خدمت بشريت بوده و تمدنهاي بسياري را تا به امروز وام دار خود كرده است . روش زندگاني آنان در طي قرون موجب شكل گيري يك الگوي جهاني شد كه امروزه آن را در قالب سازمان هاي وابسته به حقوق بشر مشاهده مي كنيم .

          در حقيقت فرهنگ و تمدن ايراني و به ويژه ايران هخامنشي ، سهم به سزايي در اين رابطه دارد . به درستي اين مهم بدست نيامده ، مگر در ساية خردمندي و آزادي ، كه مردم ايران شهر به آن باور داشته و براي پاسداري از آن و گسترشش ، حتي از ارزاني داشتن جان خود نيز دريغ نورزيدند .

          در واقع  مي توان چنين برداشت كرد كه فرهنگ و تمدن ايران باستان ، به گواهي مورخان داخلي و خارجي ، بر پاية اخلاق بنا شده بود . اخلاقي كه از ميراث سنتي
آريايي ها و باورها و آموزه هاي زرتشت مايه مي گرفت .

          در كتب مقدس يهوديان ، از پادشاهان هخامنشي به عنوان فرمانروايان اهورايي كه خداوند آنها را براي فرمانروايي بر زمين آفريده است ، ياد شده آنان معتقد بودند كه كوروش بزرگ همان مسيح وعده داده شده ، در تورات است . و در قرآن نيز فرمانروايي آرماني خدايي در شكل ذوالقرنين نمود پيدا مي كند . 


9,000 تومان