7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34353
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1744

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام

دانلود تحقیق درمورد شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام

با دانلود تحقیق در مورد شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شباهتهاي امام حسين و امام زمان عليهما‌السلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

سپاس خدايي راست كه برخود لازم مي‌داند هدايت عامه و خاصه را و دهد به موجودات از خزينة من يشاء تا لطف نمايد و از آن‌ها، فرستادن امام معصوم است و نگه داشتن آن تا قيامت و سلام و صلوات بر محمد و آل محمد تا نهايت.

در دعاي ندبه مي‌خوانيم: «أين الطالب بوم المقتول بكربلا»[1] و در زيارت عاشورا در يك فراز مي‌خوانيم: «ان يرزقني طلب ثارك مع امامٍ منصور»[2] مد فرازي ديگر آمده: «أن يرزقني طلب ثاركم مع امام مهدي...»[3] اينكه بايد زيارتي كه مخصوص امام زمان (عليه السلام) است را با نام امام حسين (عليه‌السلام) مزين كنيم و زيارتي كه مخصوص امام حسين (عليه‌السلام) است را با نام امام زمان (عليه‌السلام)، جاي تامل بسيار دارد.[4] يكي اينكه اين دو بزرگوار نوع وظيفه‌شان با باقي ائمه فرق مي‌كرده زيرا باقي ائمه مامور به اصلاح امت با اين توصيف نبوده‌اند. البته جنگهايي اميرالمومنين و امام حسن (عليهما‌السلام) براي اصلاح امت به اين توصيف نبوده بلكه جنبه تثبيت خلافت، نمود بيشتر داشته است.



[1] مفاتيح الجنان/ 886

[2] همان/ 751

[3] همان/ 752

[4] عبارت مشهور «با حسين تا مهدي» ناظر به اينست


7,000 تومان