10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34275
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2272

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد

دانلود مقاله درمورد تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد

0 2.3k
دانلود مقاله درمورد تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد

با دانلود مقاله در مورد تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد تقسيم مراحل اعتباري در طول حيات انسان از نظر قرآن مجيد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:67 صفحه

قسمتی از فایل:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

زندگی

تقسیم مراحل اعتباری در طول حیات انسان از نظر قرآن مجید

خداوند می فرماید : این زندگی دنیا، این زندگی که بشر با این صحنه وسیع و اعتبارات و خواسته ها و آرزوها  که عمر خود را بر اساس آنها سپری میکند، و ساعات و دقائق خود را بر آنها منطبق می نماید، و بالاخره با دست تهی از دنیا می رود، از پنج موضوع خارج نیست.

این زندگی که انسان را از حقایق دور نموده و حقیقتاً دوران زندگی حیوانات و بهائم است، مرکب است از « کِعب» بازی بدون خواهش نفسانی، « لهو» کارهایی که انسان روی تمایلات نفسانی انجام می دهد و غرض عقلانی صحیحی بر آن ناظر نیست، « وزینَه » یعنی روی باطل و اعتبارات را به لباس حقیقت پوشانیدن و امور فانی را به صورت امور باقی جلوه دادن، « تَفاخُر بَینَکُم » و خودپسندی نمودن بر اساس تفاخر و مباهات امور زندگی خود را بنا نهادن، « و تکاثر فی الأموال و الأولاد» و پیوسته به دنبال زیاد نمودن مقدار اموال و تعداد اولاد بر آمدن است.

مرحوم شیخ بهاء الدین عاملی(ره) کلام لطیفی درتفسیر این آیه دارد و می فرماید : «خداوند این پنج مرحله را به موازات سیر عمر افراد بشر بیان فرموده است. انسان در مرحله اول زندگی که دوران صباوت است، به بازی مشغول می گردد، در دوران بلوغ به لهو وامور مشهیانه دست می زند، در هنگام جوانی زینت به حد اعلا به او روی می آورد و در نیمه عمر به تفاخر و حس تفوق می پردازد و بالاخره در دوران پیری زیاد نمودن اموال و اولاد در سر او می افتد. طبع بشر چنین است که در  هر اساسی تربیت شود، نفس او  هم بر همان اساس است و احوال گذران او به صورت ملکات ثابته   در می آیدو البته چون خود را بر محور قانون دین وحق تربیت نموده، بنابراین در آخر عمر نتیجه نفسانی او همان تراکم احوال و تحجر خاطرات وافکار اوست.


10,000 تومان