5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30773
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1645
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد گناهان کبيره

دانلود تحقیق درمورد گناهان کبيره

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد گناهان کبيره

با دانلود تحقیق در مورد گناهان کبيره در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گناهان کبيره را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گناهان کبيره ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گناهان کبيره

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 (( بسم  الله الرحمن الرحيم ))

 

سرآغاز

(( اعملو عبادالله ان التقوي دار حصن عزيز و الفجور دار حصن ذليل لا يمنع اهله و لا يحرز من لجا اليه ))

اي بندگان خدابدانيد که همانا تقوا و پرهيزازگناه حصاري محکم و جايگاهي منيع است که در آن حصار زياني بکسي نمي رسد ، اما بي پروايي و گناه کاري حصاري است پست که نمي تواند اهل خودش را از آفات وبلائي که با آنان رو آورد نگهدارد و پناهنده خود را حفظ کند.

(( اين سخن از امير المومنين علي عليه السلام در نهج البلاغه فيض – خطبه  156 آمده است ))

همان گونه كه در تربيت و سالم سازي بدن از انجام بعضي امور و خوردن پاره اي از خوردنيها بايد پرهيز كرد ، در تربيت و تهذيب نفس نيز از انجام برخي كارها و استفاده از بعضي غذاها بايد اجتناب ورزيد .

البته اين خويشتنداري و پرهيز بر خلاف تمايلات نفس انسان است و در آغاز قدري دشوار به نظر مي رسد لكن با رياضت و مجاهدت ، سرانجام ، كارها آسان و راهها هموار خواهد شد .

اين جنگ و گريز در خودسازي و تهذيب نفس نقش اساسي را ايفا مي كند كه در فرهنگ اسلامي از آن به «تقوا» تعبير مي شود اساس تمام ارزشهاي اسلامي و انساني است و هيچ عمل و كوششي بدون آن ارزش ندارد ودر پيشگاه خداوند متعال پذيرفته نيست .

بي ترديد ، هر عملي كه نزد خدا مقبول نشود و در اعتلاي روح و صلاح و صفاي آن هيچ گونه تاثيري نخواهد داشت ، زيرا تنها كلام طيب و عمل صالح به سوي او بالا مي رود و تنها انسانهاي پاك و صالح به خدا نزديك مي شوند .

 

 


همانطوريکه مي دانيد گناهان کبيره گناهاني است که خداوند در قرآن کريم براي آنها عذاب آتش جهنم را در نظر گرفته.


5,000 تومان