3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30588
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2669
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز

دانلود مقاله توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز

0 2.7k
دانلود مقاله توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز

با دانلود مقاله در مورد توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد توبيخ و انتقاد از تاركان و كاهلان نماز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 در قرآن به برپاداشتن نماز تأكيد فراواني شده و آثار فراواني بر آن مترتب گرديده است. براي اقامه كنندگان نماز پاداش بسياري وعده داده است. عليرغم آن كه انسان از فوايد نماز در اين جهان نيز بهره مي برد، انسان هاي ناداني هستند كه از درك لذت ارتباط با خدا عاجز بوده و نه تنها در انجام آن كاهلي و سستي مي كنند بلكه نمازگزاران را نيز مسخره كرده يا نهي مي كنند. اين گروه به شدت مورد انتقاد قرآن قرار گرفته و به عذابي سخت وعده داده شده اند.

 

 

 

مسخره كنندگان اذان بي عقلانند

" واذا ناديتم الي الصلوة اتخذوها هزواً و لعباً ذلك بانهم قوم لا يعقلون. "(1) و آنها هنگامي كه( اذان مي گوئيد) مردم را به نماز مي خوانيد آن را به مسخره و بازي مي گيرند اين به خاطر آن است كه آنها جمعي هستند كه درك نمي كنند." مردمان سبكسر و بي عقلي كه نمي توانند با نظر محققانه به اعمال ديني و عبادات حقيقي بنگرند و از درك فوايد آنها به خصوص نماز كه همانا نزديكي به ذات لا يزال و تحصيل سعادت دنيا و آخرت است عاجزند، اذان و نماز را به مسخره مي گيرند.

 

 

 

 

جزاي ضايع كردن نماز

" فخلف من بعدهم خلف اضاعواالصلوة  واتبعواالشهوات فسوف يلقون غياً. "(2) اما بعد از آنها فرزندان ناشايسته اي روي كار آمدند كه نماز را ضايع كردند و از شهوت پيروي نمودند،  به زودي( مجازات) گمراهي خود را خواهند ديد." در آيه قبل، از آدم، نوح، ابراهيم و اسرائيل ياد مي كند كه با شنيدن آيات خدا به سجده مي افتادند اما فرزندان آنان چنين نبودند. كساني كه برخلاف نياكان خود كه ارتقاء مقام خود را از ياد خدا شروع كردند و با شنيدن آيات خدا با چشمان گريان به سجده مي افتادند، قدم برداشتند؛ هنگامي كه به مقامات بالايي دست يافتند، از ياد خدا غفلت كردند و انحرافشان اين گونه شروع شد و به دره هاي هولناك شهوات سقوط كردند و البته مجازات آن را خواهند چشيد.


3,000 تومان