4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30206
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2251
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله ملاک های شناخت شهر از روستا

دانلود مقاله ملاک های شناخت شهر از روستا

0 2.3k
دانلود مقاله ملاک های شناخت شهر از روستا

با دانلود مقاله در مورد ملاک های شناخت شهر از روستا در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ملاک های شناخت شهر از روستا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ملاک های شناخت شهر از روستا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد ملاک های شناخت شهر از روستا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 به  سبب توسعه سریع شهری و مهاجرت روستایی و حومه نشینی  در چهل سال گذشته در نواحی و کشورها ضرورت بازنگری مفهوم جغرافیایی شناخت شهر از روستا احساس شده است از این رو برای شناخت شهر از روستا بر پاره ای ملاکها بیشتر تاکید می شود که عبارت از:

1- ابعاد اکولوژیک: در حوزه های روستایی کاربری زمین بیشتر بخش کشاورزی را در بر می گیرد . وسعت سکونتگاهها محدود و تراکم جمعیت بسیار کم است. جامعه روستایی به انزواگزینی خاصی پناه می برد و خود را از بخشهای دیگر جامعه کنار کی کشد

2- شرایط شغلی : اقتصاد حوزه های روستایی بیشتر به فعالیتهای بخش اول مانند کشاورزی و ماهیگیری وابسته است.

3- ویژگیهای اجتماعی_فرهنگی: در جامعه روستایی بر خوردها چهره به چهره است و همه خانواده ها دارای ارزشها مشترک فرهنگی پایداری هستند البته ممکن است بتدریج بخشی از ارزشهای سنتی روستاها در نتیجه نفوذ فرهنگ شهری تضعیف شود.

از میان محققان کسانی که برای هویت جامعه شناسی بیش از ساخت جغرافیایی ان اعتبار قائلند در شناخت شهر از روستا بر سه بعد مهم تاکید می کنند:

1- کرایش به ازادیهای مدنی

2- گرایش به محدودیت اولاد

3- گرایش به یکپارچگی اجتماعی

در برابر نگرشهای جامعه شناختی  برخی از جغرافیدانان برای طبقه زمین بیش از دیگر ملاکها اعتبار قائلند و در شناخت شهر از روستا به تبعیت از کلی نگری جغرافیا به چند ملاک عمده توجه می کنند که عبارت است از: کاربری زمین . شرایط محیطی , نوع شغل , میزان جمعیت و تراکم ان, قشربندی های اجتماعی , نظام تعامل اجتماعی و میزان تجانس و عدم تجانس جمعیت.


4,000 تومان