4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30072
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2258
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نظام آموزشی ژاپن

دانلود تحقیق درمورد نظام آموزشی ژاپن

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد نظام آموزشی ژاپن

با دانلود تحقیق در مورد نظام آموزشی ژاپن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نظام آموزشی ژاپن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نظام آموزشی ژاپن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نظام آموزشی ژاپن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 اصلاحات آموزشي

اصلاحات ارائه شده پس از دورة اصلاحات ميجي و جنگ جهاني دوم راه را براي توسعه آموزش در ژاپن هموار كرد. با اين حال، اخيراً مشكلاتي چند در مدارس كشور بروز كرده است كه خشونت، ارعاب،رقابت سخت و بي امان جهت كسب جايي در بهترين مدارس را شامل  مي‌شود. به علاوه ضرورت تبديل اين سيستم به سيستمي مناسب تر براي عصر حاضر جامعة ژاپن كه در حال بازسازي صنعتي،و توسعة فن آوري و جهاني شدن مي‌باشد، روز به روز آشكارتر مي‌شود.ژاپن در حال حاضر، اصلاحات آموزشي را هماهنگ با گزارش 1987 شوراي ملي اصلاح آموزشي (هيأت مشاوران نخست وزير) به مورد اجرامي‌گذارند. اين گزارش پيشنهاد  مي‌كند كه :

. در سطح مقدماتي و تكميلي متوسطه، انتخاب موضوعات درسي با نوسان بيشتري ارائه  مي‌شود

. نظام امتحان ورودي دانشگاه مورد تجديد نظر قرار گيرد و به هر دانشگاهي اجازة رهبري امتحان خودش داده شود

. فرصت‌هاي آموزشي براي آناني كه در مدرسه ثبت نام نكرده‌ اند، افزايش يابد

سيستم پذيرش دانشجويان خارجي بهبود يابد. مدارس ژاپن هفتة شش روزه‌ داشتند، اما از آوريل 1995، دانش‌آموزان دو روز شنبة هر ماه را تعطيل بوده اند.

اصلاحات آموزشي پيش از جنگ جهاني دوم

به موازات انحلال «پليس فكر» در زمان جنگ وبيشترجمعيتهاي نظامي گرا، اصلاح آموزش وپرورش يكي از توفيقهاي چشمگير اشغال ژاپن از طرف آمريكا بود.اما طولي نكشيد كه با بازگشت سيادت به ژاپن درسال 1952شاهد تلاشهايي براي معكوس كردن بسياري از اصلاحات آموزشي شديم .

حوزه هايي كه اين امر ، نخست در آنها روي نمود تجديد انتصاب عضوهاي شوراهاي آموزش وپرورش از طرف دولت ، وزير نظرگرفتن كتابهاي درسي بود.فشار عمدة نيروي اشغالگر در قسمت آموزش و پرورش متوجه تمركز زدايي ودر نتيجه مردمسالار ساختن نظام آموز شگاهي در ژاپن بود كه پيش از آن زير نظارت مستقيم وزارت آموزش وپرورش قرار داشت .فرسايش تدريجي اصلاحات آموزشي ، نشان دهنده مخالفت با اين تلاشها از طرف يكي از بزرگترين اتحاديه ها ، «اتحادية‌ معلمان مبارز ژاپن » (نيكيوسو)، كه از جنبه سياسي متمايل به چپ است ، ابراز گرديده است .اما تا اين تاريخ كوشش نيكيوسو موجب كندي «جريان عكس » شده است ، اما آن را متوقف نساخته است.


4,000 تومان