4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30010
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1627

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مرمت و بازسازی مسجدالبنی

دانلود تحقیق درمورد مرمت و بازسازی مسجدالبنی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مرمت و بازسازی مسجدالبنی

با دانلود تحقیق در مورد مرمت و بازسازی مسجدالبنی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مرمت و بازسازی مسجدالبنی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مرمت و بازسازی مسجدالبنی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مرمت و بازسازی مسجدالبنی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 مدينه و مسجد النبي با شكر و معنويت خاص خود ميليون ها دل را شيدا و شيفته خود مي نمايد.مسجد النبي در سال اول هجرت حضرت محمد بنا نهاده شد.مكان آن به وسيله شتر حضرت محمد (ص)تعيين شد و با مصالح بسيار ساده ساخته شد.تا زماني كه حضرت محمد در اتاق محقرش به خاك سپرده شد.

اين مسجد ياد آور بهترين دوران تا ريخي اسلام و سر آغاز حكو مت اسلام استو در اولين سال هجرت حضرت محمد (ص)مسجد و خانه وي ساخته شد.

حيات مركزي اين بنا با مساحت 805متر2 مبناي گسترش هاي سصري گرديد.بعد از 16 ماه با تعقيير قبله و زياد شدن تعداد نمازگذاران بر آن شدند سقفي سر پوشيده در طرف جنوبي بنا بيافزايند.

در سال 7 هجرت پيامبر چندين اتاق به قسمت شرقي اضافه كردو مساحت آن به 2475 متر2 مي رسد. و پيامبر در سال 10 هجري رحلت نمود و پيكر پاكش را در اتاق محقرش به خاك سپردند.

با وفات پيامبر مسجد پيامبر اهميت خاصي پيدا كرد و تبديل به مسجد و زيارتگاه شد.

در سال 17 ه. عمرابن خطاب قسمتي ديگر را اضافه نمود.

در سال 29 و 30ه عثمان ابن عفان نه تنها مسجد را گسترش داد بلكه قسمتهاي قبل را بازسازي كرد.

در بال 88 تا 91 ه به دستور وليد ابن عبد الملك به خاطر آرامگاه پيامبر گسترش بيشتري يافت و براي اولين بار مناره ها به آن اضافه شد.

در سال 162 ه خليفه عباسي المهدي مسجد را در قسمت شمال گسترش داد.

بين سالهاي 879 تا 895 ه سلطان قا عد باي از طرف شرق مسجد را گسترش داد و گنبدي بر سر سنگ قبر حضرت بنا كرد. در زمان سلطان محمد درم اين گنبد باز سبزي شد و 1253 گنبد به رنگ سبز در آمد.


4,000 تومان