5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29938
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1922

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ظهور امام مهدي

دانلود تحقیق درمورد ظهور امام مهدي

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد ظهور امام مهدي

با دانلود تحقیق در مورد ظهور امام مهدي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ظهور امام مهدي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ظهور امام مهدي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ظهور امام مهدي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

در قرآن کریم درباره ی مسائل آینده ی  دوران و حوادث آخر الزّمان و استیلای خوبی و خوبان بر جهان و حاکمیّت صالحان گاه به اشاره و گاه به تصریح سخن گفته شده است. اینگونه آیات را مفسّران اسلامی طبق مدارک حدیثی و تفسیری مربوط به مهدی و ظهور آخر الزمان دانسته اند.

همچنین از روزگاران کهن داستان ظهور مصلح در آخر الزمان اصلی اساسی بوده که گذشتگان پیوسته آن رابه یادها می آوردند در کتاب های مقدس و دیگر آثار پیشینیان درباره ی مهدی و ظهور موعود پیشگویی های فراوانی رسیده است. ما در این رابطه سعی کرده ایم  که ابتدا به برخی از آیاتی که در قرآن به این موضوع مهم اشاره نموده است را عنوان نموده وبا استفاده از بعضی از تفاسیر اهل سنت و تشیع آن رابه رشته ی تحریر درآوریم  و در ادامه به آیاتی که در کتب عهد عتیق و عهد جدید در ارتباط با موعود آخرالزمان به آن تصریح شده را نیز عنوان نماییم. امید است که این چند برگ از تحقیق مقدمه ای باشد برای حرکت به سوی شناخت هر چه ببیشتر امام عصر و پیروی از آن امام بزرگوار.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیه اوّ ل :

ولقد کتبنا فی الذّ بور ، من بعد الذّ کراَنّالارضَ یرثها عبادی الصّالحون .

 

انبیاء /  105

مادر زبورداود ،پس از ذکر (تورات)، نوشتیم که سرانجام زمین را بندگان صالح من میراث برند

وصاحب شوند .

امام محمد باقر(ع) فرمود:

این بندگان شایسته که وارثان زمین شونداصحاب مهدی هستند در آخرالزمان .

شیخ  طبرسی پس از نقل این حدیث می گوید :

حدیثی که شیعه سنی از پیامبر (ص) روایت کرده اند ، بر گفته ی امام باقر (ع) دلالت دارد ، حدیث این است( لَو لَم یَبقَ مِن الدّنیا الاّ یَومٌ،لَطَوَّلَ الله ذلکَ الیَوم حتّی یَبعَثَ فیه رَجُلاً مِنّی000)


5,000 تومان