2,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29446
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1820

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد يك ذهن خلاق

دانلود تحقیق درمورد يك ذهن خلاق

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد يك ذهن خلاق

با دانلود تحقیق در مورد يك ذهن خلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق يك ذهن خلاق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق يك ذهن خلاق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد يك ذهن خلاق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

 يك ذهن خلاق(نگاهي به ويژگي‌ها و ضرورت‌هاي تفكر خلاق)


از دیدگاهی، تفكر، كارآمدترين و دم دست ترين ابزار حل مسئله است. اما همة مسائل از يك نوع نيستند، بنابراين روش‌هاي تفكر هم منحصر به يك نوع خاص نيستند. ولي واقعيت اين است كه قسمت اعظم آنچه در رابطه با آموزش رسمي تفکر انجام مي‌شود، بر مهارت‌هايي همچون تدريس تحليلي تاکيد مي‌کند. اين که چگونه فراگيران ادعاها را درک کنند، استدلالی منطقي به وجود آورند، پاسخ‌ها را بفهمند، راه‌هاي نادرست را حذف کرده و بر راه‌هاي صحيح تمرکز کنند. با اين وجود، روش تفکري ديگري هم وجود دارد که به بررسي ايده‌ها مي‌پردازد، احتمالات را به وجود مي‌آورد، به دنبال پاسخ‌هاي متعدد و صحيحي مي‌گردد و تنها به يک پاسخ درست اکتفا نمي‌کند. در هر صورت، هر دو روش تفکر براي موفقيت در زندگي روزمره، حياتي هستند، اما نوع دوم بيشتر ناديده گرفته مي‌شود؛ يعني تفكر خلاق.

خلاقيت يعني چه؟
خلاقيت توانايي ايجاد ايده‌هاي تازه از طريق ترکيب، تغيير يا دوباره استفاده کردن از ايده‌هاي موجود است. برخي ايده‌هاي خلاق شگفت‌انگيز و هوشمندانه هستند، در شرايطي که برخي ديگر ساده، خوب و کاربردي بوده اما آنقدرها مورد توجه قرار نمي‌گيرند.

در فعاليتي چون حل کردن مسئله، هر دو نوع تفکر براي ما مهم تلقي مي‌شود. اول، بايد مسئله را تحليل کنيم؛ سپس بايد راه حل هاي ممکن را به وجود آوريم، پس از آن بايد بهترين راه حل را انتخاب کرده و آن را کامل نماييم، و سرانجام بايد تاثير راه حل را ارزيابي کنيم. اين فرآيند يک تناوب را بين دو نوع تفکر نقدي و خلاق آشکار مي‌کند. عملاً اين دو نوع تفکر بيشتر مواقع با هم عمل مي‌کنند اما به يکديگر وابسته نيستند.

بايد بگوييم که هر کس داراي توانايي خلاق ذاتي است. براي مثال، خلاقيت کودکان را در نظر بگيريد. در سنين بزرگسالي اغلب خلاقيت توسط آموزش سرکوب شده، اما هنوز وجود دارد و مي‌توان آن را بيدار کرد. افراد خلاق به سختي و به طور مستمر کار مي کنند تا به وسيله تغييرات تدريجي و پالايش کارهايشان، ايده‌ها و راه‌حل‌ها را اصلاح کنند.

روش‌هايي براي به‌كارگيري تفكر خلاق

براي ايجاد نتايج خلاق روش‌هاي بسياري وجود دارد كه در اينجا به چند روش اشاره مي‌شود.
تکامل تدريجي: اين شيوه افزايش پيشرفت است. ايده‌هاي تازه‌اي که از ديگر ايده‌ها و راه‌حل‌هاي تازه‌اي که از راه‌حل‌هاي قبلي مشتق مي‌شوند، ايده‌هاي تازه‌اي به وجود مي‌آورند که اين ايده ها و راه حل هاي تاره، نسبت به ديگر راه‌حل‌ها اندکي اصلاح شده‌اند. بسياري از موارد پيچيده‌اي که امروزه از آن استفاده مي‌کنيم، در طي يک دوره طولاني و افزايش مستمر به وجود آمده است. بهتر کردن چيز از زاويه هاي مختلف تدريجاً آن را بسيار بهبود مي‌بخشد-،حتي ممکن است با ماهيت اصلي خود کاملاً تفاوت پيدا کند. براي مثال به تاريخ اتومبيل يا هر محصول پيشرفت تکنولوژي نگاه کنيد. با توليد هر محصول جديدي اصلاحات به وجود آمدند. هر مدل جديدي براساس مجموعه خلاقيت‌هاي مدل قبلي ساخته مي‌شود، تا اين که در طول زمان، پيشرفت در اقتصاد و تداوم آسايش صورت مي‌گيرد. دراين جا خلاقيت در پالايش، پيشرفت مرحله به مرحله نهفته است تا بوجود آوردن چيزي کاملاً جديد. شيوه تکامل خلاقيت همچنين تداعي کننده اصلي است كه مي‌گويد: هر مسئله اي که يکبار حل شده، براي بار دوم به شيوه اي بهتر قابل حل است.

متفکران خلاق اين ايده را قبول نمي‌کنند که هنگامي که يک مشکل حل شده است، فراموش مي‌شود يا اين که «اگر نشکسته، تعميرش نکن». فلسفه يک متفکر خلاق اين است که «هيچ چيز همانند يک تغيير جزئي تاثير ندارد».

تلفيق: با اين روش، دو يا چند ايده موجود با يکديگر ترکيب شده و يک ايده سوم را به وجود مي‌آورد. ترکيب ايده يک مجله و يک نوار کاست مي‌تواند منجر به ابدة تأسيس يك مجلة شنيداري شود. اين مجله مي‌تواند براي افراد ناشنوا و کساني که فواصل دور شهري را هر روز طي مي‌کنند، مورد استفاده قرارگيرد.


2,000 تومان