4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29231
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2555

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله سيري در مفاهيم نهج البلاغه

دانلود مقاله سيري در مفاهيم نهج البلاغه

0 2.6k
دانلود مقاله سيري در مفاهيم نهج البلاغه

با دانلود مقاله در مورد سيري در مفاهيم نهج البلاغه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله سيري در مفاهيم نهج البلاغه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله سيري در مفاهيم نهج البلاغه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد سيري در مفاهيم نهج البلاغه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

 به ترتيب الفبايي

براي آنكه از كنار درياي بيكران نهج البلاغه، لب تشنه بازنگرديم و با موضوعات و مفاهيم گوناگون نهج البلاغه و سبك و سياق آن آشنايي بيشتري پيدا كنيم، گزيدهاي از مفاهيم اين كلام جاودانه را به شيوة الفبايي از نظر ميگذرانيم. باشد كه با غوطهور شدن در درياي كلام امام ـ عليه السّلام ـ غبار تيرگيها از جان بزداييم و با گوش جان سپردن به آواي ملكوتي نهج البلاغه، روح و روان را صفا بخشيم.
براي پرهيز از اطالة كلام وبا توجه بهگستردگي معارف غني ارزشي نهج البلاغه، در هر حرف از حروف الفبا تنها به يك يا دو مفهوم ( آن هم به نقل يك يا دو جمله) بسنده مي
كنيم:[1]
1. اخلاق
آنكه حساب نفس خود كرد سود برد، و آنكه از آن غافل ماند زيان ديد، و هر كه ترسيد ايمن گرديد، و هر كه پند گرفت بينا شد، و آنكه بينا شد فهميد و آنكه فهميد به دانش رسيد.[2]
2. بينش
همانا دنيا، نگاه كوردلان را بن
بستي است كه فراسويش هيچ نميبيند. ولي آنكه بيناست نگاهش از دنيا گذرد، و از پس آن سراي آخرت را نگرد، بينا از دنيا رخت بربندد، و نابينا دل به دنيا بندد. بينا از دنيا بهره گيرد و كوردل براي دنيا توشه برگيرد.

4,000 تومان