4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29044
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2207

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي

دانلود مقاله بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي

0 2.2k
دانلود مقاله بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي

با دانلود مقاله در مورد بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد بررسي عوامل درون آموزشگاهي مؤثر در گرايش دانش‌آموزان به امورتربيتي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

آموزش و پرورش يكي از مهمترين نهادهاي اجتماعي است كه در مقايسه با ديگر فعاليتها از اولويت خاصي برخوردار است. امروزه انديشمندان و جامعه‌شناسان به اهميت بيشتر پرورش نسبت به آموزش معترف بوده و عقيده دارند كه آموزش بدون پرورش نه تنها سازنده نيست، بلكه مي‌تواند مخرب نيز باشد. در اين رابطه بايد گفت كه آموزش و پرورش به صورت بالقوه هم استعداد سازندگي و نوسازي در تمام سطوح را دارد و هم استعداد ويرانگري وتخريب را. لذا عدم برنامه‌ريزي صحيح در آموزش و پرورش، مي‌تواند نيرو و استعداد نسل آينده را در معرض تهديد و نابودي قرار دهد (علاقه‌بند، 1368: 75).

پس از پيروزي انقلاب، خلأ عميقي از نظر مسائل پرورشي احساس مي‌شد. لذا ضرورت حفظ ارزشها و آرمانهاي انقلاب و مبارزه با توطئه‌هاي دشمنان در داخل و خارج باعث شد كه در هشتم اسفندماه 1357 با همت شهيدان بزرگوار، رجايي و باهنر، نهاد امور تربيتي در آموزش و پرورش و شكل رسمي پيدا كند.

به گفته شهيد رجايي «انقلاب بايد از‌آموزش و پرورش به جامعه راه پيدا كند و بخش فرهنگي انقلاب يعني محتواي فكري انقلاب بايد از طريق انتقال به نسل نو، نسلي كه به علت آلوده نبودن فطرتش آمادگي كامل براي پذيرفتن معيارها و ضوابط انقلاب را دارد، تداوم يابد تا اين نسل در آينده، بتواند بار اين انقلاب را به دوش بگيرد» (حسن‌زاده و اسماعيلي، 1368: 19). لذا نهاد امور تربيتي، متولي اصلي فعاليتهاي پرورشي در مدارس شد و سعي داشت با اجراي برنامه‌هاي مختلف فعاليتهايي را به منظور رسيدن به مقاصد تربيتي انجام دهد.


4,000 تومان