4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28989
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2518
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش

دانلود مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش

0 2.5k
دانلود مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش

با دانلود مقاله در مورد آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد آشنايي با اصول بهداشت و تغذيه ورزش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

تغذيه مناسب يكي از اركان سلامت ونشاط نوجوانان مي‌باشد و با توجه به اهميت خاص سلامت نوجوانان و جايگاه مهمي كه اين گروه درخانواده و جامعه دارند لازم است به انتخاب موادغذايي مناسب ، زمان و ميزان مصرف و سن تغذيه آنها توجه كافي مبذول شود و توجه بدان حائز اهميت است و اين دلايل عبارتند از :

_ كودكان و بخصوص نوجوانان و جوانان بدليل آنكه در مرحله رشد سريع قرار دارند نيازهاي تغذيه ايشان اهميت خاصي دارد و هرنوع اختلال درتغذيه آنان پيش آيد مي‌تواند موجب وارد آمدن لطمات شديدي به رشد آنها شود.

2_ عوارضي كه به علت عدم رعايت اصول بهداشت و تغذيه غلط درسلامت نوجوانان ايجاد مي‌شود چنانچه به سرعت درمان نشود جبران ناپذير بوده و ممكن است تا آخر عمر گريبان گير آن باشد

3- نوجوانان درمرحله يادگيري سريع هستند و تغذيه نامناسب يادگيري و حافظه آنها را كاهش مي‌دهد و خسارت عظيمي به سلامت جامعه مي‌رساند.

4_ نوجوانان آسيب پذيرترازبزرگسالان هستند و اختلالات تغذيه‌اي موجب كاهش قدرت ايمني آنان شده و آنها را بيمارو ناتوان خواهد ساخت .

امروزه بهداشت و سلامت نوجوانان يك اولويت ملي دربسياري ازكشورهاست بخصوص جنس مونث آن مي‌باشد ودولتها و جوامع بين‌المللي بايد سلامت مادران و كودكان و بخصوص نوجوانان رادربالاترين اولويت‌هاي خود قراردهند و بايد مراقبت‌هاي بهداشتي و تغذيه كافي و و مبارزه با بيماري‌ةاي همه‌گير درجامعه و درسطح وسيع تر فراهم نمودن امكانات آموزشي توجه داشته تا سطح آگاهي خانواده ها را بالا ببرند. درتحقيقي كه من به مدت 4 سال داشته‌ام متوجه شدم 80 %  دختران توجه بيشتر به اندام و تغذيه داشته‌اند ولي فقرمالي عدم آگاهي خانواده‌ها- عدات بد خانوادگي باعث شده است كه از تغذيه نامناسب برخوردار باشند.

و استفاده از روش‌هاي مناسب دراين زمينه مي‌تواند مفيد و موثر باشد و البته بديهي است كه در بكارگيري اين روش‌‌ها اطلاع قبلي والدين و كسب مجوز از ايشان ضروريست و الزامي خواهد بود . تركيب جمعيت كشور ما درحال حاضر بسيار جوان است و نزديك به 60 درصد جمعيت ايران كمتر از 24 سال بوده و بدليل عدم آگاهي آنها ممكن است كه در معرض اصطلاحات و آموزه‌هاي غلط قرار گيرند كه بايد در اين زمينه اقدامات بيشتري كودتا نسل‌هاي بعد اثرات خوب آموزش مفيد و بهداشت و تغذيه‌اي مناسب را تجربه كنند.


4,000 تومان