4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 27724
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1784

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هانتر در شیمی مواد غذایی

دانلود تحقیق درمورد هانتر در شیمی مواد غذایی

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد هانتر در شیمی مواد غذایی

با دانلود تحقیق در مورد هانتر در شیمی مواد غذایی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هانتر در شیمی مواد غذایی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هانتر در شیمی مواد غذایی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هانتر در شیمی مواد غذایی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 سبب شناسی عقب ماندگی ذهنی  (اختلالهای متابولیک و غدد داخلی )

حدود 4 تا 5 درصد نارساییهای رشدهوش زاییده  اختلالهای   کروموزومی  و  ارثی متابولیسم  بدن  است.  تراکم  بیش  از حد     بعضی   از مواد  شیمیایی  در بدن  باعث  ضایعه های گوناگونی در سلسله  اعصاب مرکزی شده و بیماری های   متعد دی  را    پدید می آورد.

خذف این مواد از رژیم غذایی تنها راه پیشگیری از بروز بیماری یا شدت  آن خواهد بود .

اکثراین بیماری هاازراه کروموزومهای معمولی و ژن مغلوب منتقل می شوند .

یک اختلال سوخت و سازی مواد پروتئینی بوده که درسال 1934 توسط فولینگ کشف شد

فنیل کتونوری به صورت یک صفت مندلی ازراه ژن مغلوب وکروموزومهای معمولی از پدر و مادر به کودک منتقل می گردد  و عقب ماندگی اورا سبب می شود .

ارثی بودن این اختلال توسط   یک صفت اتوزوم مغلوب با  نشانه فنیل آلانین وخطای متابولیسم در ناتوانی اکسید کردن فنیل الانین به تیروزن در سال 1947 اثبات شد .

 

 

           علت

نقص متابولیک اساسی در فنیل کتونوری ، ناتوانی تبدیل آلانین ،یک اسید امینه اساسی ،به پاراتیروزین،در نتیجه فقدان یاغیر فعال بودن آنزیم  کبدی فنیل آلانین هیدروکسیلاز است که کاتا لیزور این تبدیل است .

ضایعه اصلی در کبد اشخاص مبتلا به فنیل کتونوری می باشد . در کبد ، نقص آنزیمی رخ می دهد.ازاین رو درمورد  مغز افراد، اثر کلی عبارت است از کنش یک مکانیزم سمی مانند مسمومیتهای دیگر.

شیوع آن تقریبا“1 نفر در 10 تا 15  هزار بچه های زنده متولد شده است.حدود 5/6در هزار تا 1 درصد کودکان عقب مانده ذهنی را مبتلایان به پی.کی.یو تشکیل می دهند.

در این بیماری فنیل آلانین به  صورت اسید فنیل استیک ،اسید فنیل لاکتیک واسید  فنیل پیروویک  یا ادرار آنان  دفع  می شود . با آزمایش کلرورفریک می شود به وجود این بیماری پی برد.

اخیرا“ با کاغذهای مخصوصی به  نام فنیستیکس و زدن آن به لباس آلوده  به ادرارکودک می توان به وجود بیماری پی برد .این آزمایش  معمولا“ از هفته چهارم تا ششم به بعد انجام می شود .

4,000 تومان