4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26592
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1565

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فیزیک اتمی

دانلود تحقیق درمورد فیزیک اتمی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فیزیک اتمی

با دانلود تحقیق در مورد فیزیک اتمی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فیزیک اتمی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فیزیک اتمی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فیزیک اتمی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

فيزيك اتمي- مولكولي كه مربوط به فيزيك جديد است از زماني متولد شد كه دانشمندان متوجه شدند كوچكترين جزء در طبيعت اتم نيست بلكه اتم از اجزاي كوچكتري به نام الكترون‌ها و هسته تشكيل شده است. يعني اتم از هسته‌اي تشكيل شده است كه الكترون‌هايي در اطراف آن مي‌گردند

 فيزيك اتمي به بررسي نقل و انتقال‌هاي الكترون‌هاي اطراف هسته مي‌پردازد و خواص آنها را مورد بررسي قرار مي‌دهد. يعني ما در فيزيك اتمي كاري به اين نداريم كه هسته از چه تشكيل شده است بلكه هسته برايمان مركزي با بار مثبت است و بيشتر توجه ما جلب الكترون‌هاي اطراف هسته مي‌شود

سابقه ی تاریخی

مطالعه روي عنصرها به حدود ۲۵۰۰ سال پيش برمي گردد. دالتون در سال 1807 با استفاده از واژه يوناني اتم که به معناي تجزيه ناپذير است ، ذره هاي سازنده عنصرها را توضيح داد. اگر چه امروز مي دانيم که اتمها خود از ذرات کوچکتري تشکيل شده اند، اما هنوز باور داريم که اتم کوچکترين ذره اي است که خواص شيميايي و فيزيکي يک عنصر به آن بستگي دارد.

جان دالتون نظريه اتمي ماده را به شرح زير مطرح كرد :

-                 تمام عنصرها از اتم تشكيل شده‌اند . اتمها ذراتي تقسيم‌ناپذير و تخريب ناپذيرند

-                 همه‌ي اتم‌هاي يك عنصر از لحاظ جرم و خواص شيميايي يكسان‌اند, اما اتم‌هاي عنصرهاي مختلف , جرم و خواص شيميايي متفاوت دارند .

-                 يك تركيب شيميايي از به هم پيوستن اتم‌هاي مختلف با نسبت‌هايي كه اعداد صحيح و كوچك‌اند , تشكيل مي‌شود

-                 يك واكنش شيميايي تنها شامل تركيب , تفكيك يا نوآرايي اتم‌هاست به بيان ديگر , اتم‌ها در جريان يك واكنش شيميايي نه به وجود مي‌آيند و نه از بين مي‌روند .

در حال حاضر مي‌دانيم كه جزء بسيار ناچيزي از ماده در يك واكنش شيميايي قابل تبديل به انرژي بوده و از اين‌رو به جاست كه از قانون "بقاي جرم و انرژي " صحبت كنيم . همچنين تئوري دالتون نارسايي‌هايي دارد و براي مثال او به وجود مولكول چند اتمي از قبيل H2 و O2 براي يك عنصر پي نبرد و كوچك‌ترين ذره‌ي همه‌ي عناصر را اتم‌هاي منفرد پنداشت . همچنين آزمايش‌ها نشان داده‌اند كه همه‌ي اتمهاي يك عنصر دقيقاً جرم يكسان ندارند . اما با تغيير واژه‌ي "جرم" به "جرم اتمي ميانگين" مي‌توان تئوري دالتون را به كار برد . 


4,000 تومان