4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26189
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1664
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نمايه سازي نشريات ادواري

دانلود تحقیق درمورد نمايه سازي نشريات ادواري

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد نمايه سازي نشريات ادواري

با دانلود تحقیق در مورد نمايه سازي نشريات ادواري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نمايه سازي نشريات ادواري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نمايه سازي نشريات ادواري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نمايه سازي نشريات ادواري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 امروزه بعلت كثرت نشريات ادواري، مسئله نمايه سازي آنها بيش از هر زمان ديگر احساس ميشود. نشريه The Newspaper Press Directory بيش از 5500 نشريه ادواري را نام ميبرد كه در بريتانياي كبير منتشر ميشوند. بر طبق آمار Ayers Directory for Periodicals متجاوز از 20000 نشريه ادواري در ايالات متحده و كانادا منتشر شده است كه به هيچوجه نمايه ندارند، حال آنكه تعداد كثيري از آنها بايستي حداقل داراي يك نمايه ساليانه باشند.[1][2] داشتن نمايه، بخصوص براي مجلاتي كه حاوي گزارش انجمن هاي پژوهشي هستند بسيار ضروري است و اينگونه نشريات بدون داشتن نمايه بزحمت ميتوانند مورد استفاده محققين قرار بگيرند.

هدف از تهيه نمايه براي نشريات ادواري اين است كه بتوان بوسيله آنها محل مواد خاص را تعيين نمود. (با وجود اينكه اكثرا استفاده كنندگان نمايه مجلات مايل نيستند كه براي يافتن مطلب مورد نياز خود به بررسي كامل نمايه و يا تجزيه و تحليل دقيق آن بپردازند، نياز برخي از مجلات بيك نمايه جامع را نميتوان ناديده گرفت.) اين نياز بخصوص در مورد مجلاتي كه چكيده قسمت مهمي از آنها را تشكيل ميدهد و يا آنهائيكه در يك زمينه خاص منبع اطلاعاتي مهمي بشمار ميآيند، احساس ميشود.

 

انواع نشريات ادواري

نمايه نشريات ادواري بر حسب نوع نشريات تفاوت مي يابد. عواملي چند كه در تهيه نمايه نشريات ادواري موثرند، عبارتند از: موضوع نشريات و برخي از جنبه هاي خاص آنها، سطح معلومات افرادي كه نشريه براي آنها نوشته ميشود، حجم مجله و بالاخره نوع افرادي كه از مجله استفاده ميكنند.

بطور كلي نشريات ادواري را ميتوان براساس جنبه هاي خاص آنها به گروههاي زير تقسيم بندي نمود؛ 1) مجلات خبري، 2) مجلات داستاني كه اغلب احتياج به نمايه شدن ندارند، 3) مجلات انجمن هاي تحقيقي، 4) مجلات علمي و فني، 5) مجلات فني و  تجاري، 6) چكيده ها و مجله هاي بررسي كتاب

 

خصوصيات نمايه نشريات ادواري

با وجود آنكه، اصول كلي نمايه سازي در مورد نشريات ادواري نيز مانند ساير نشريات بايد رعايت شود، لازم است كه به برخي از جنبه هاي نشريات ادواري و روزنامه ها توجه خاص مبذول گردد. اولاً معمول است كه نمايه نشريات ادواري بعد از گذشت فواصل زماني معين تهيه شود، كه اين فاصله زماني در مورد مجلات غالباً يكسال و در مورد روزنامه هاي روزانه سه ماه و حتي در بعضي از موارد دو ماه است.

ثانياً چون اغلب در هر شماره، صفحه گذاري نشريات ادواري مجدداً آغاز ميشود (اين نوع صفحه شماري كم و بيش خاص روزنامه ها ست) لازم است براي نمايه سازي مقالات، نه تنها شماره صفحه را ذكر نمود، بلكه به شماره مجله و يا ماه يا تاريخ مشخص آن نيز ارجاع داد.



[1][2] .  نقل شده است R.L.Collisons Index and Indexing, 2d ed 1959” ارقام  از

 


4,000 تومان