4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25915
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2336

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

دانلود مقاله پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

0 2.3k
دانلود مقاله پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

با دانلود مقاله در مورد پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد پیرامون زندگانی معين الاسلام و فرهنگ جدید اصفهان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 زادگاه و نياكان

حاج سيد محمد علي مازندراني (معين الاسلام) در سال 1251 هجري شمسي=1290 هجري قمري در اصفهان ديده به جهان گشود. پدرش حاج سيد عبداللهي و جدش سيد امير محمد علي نيز در همين شهر پا به عرصه وجود نهادند.

جد اعلايش سيد محمد (مهاجر) است فرزند سيد عبدالله موسوي مازندراني، كه در عالمي بزرگ و محتشم و در لاربحان وشاع زشت صاحب عشيره و مالك املاك بود.

سيد محمد - نخست بار در سال 186 ه‍ ق - دراوان جواني براي كسب علم به حوزه علميه اصفهان آمد 9 سال در اين شهر ماند و تا وصول به درجه اجتهاد دانش‌اند رفت سپس بدستور پدر و موافقت استادش آقا محمد به مازندران مراجعه كرد. او بعد از وفات پدرش سيد عبدالله در سال 1214 هجري قمري از مازندران بقصد سكونت به اصفهان مهاجرت كرد. دريا شهر علمي فرهنگي اصفهان، چونان صدف زاينده، اين در ثمين را پذيرا شد و باو مجال پرورش و تعليم و تعلم بخشد. اولاد و احفادش نيز به بركت و يمن وجود و حضور علماء عامل و متقي و دانشمندان عديم النظير اصفهان رحمه الله عليهم اجمعين، به مدارج اعلای علم و تقوی عروج کردند و به سهم خود بر عزت و شأن این شهر افزودند.

سید محمد در سفر مهاجرت نیت کرده بود که نه تنها خود مادام العمر به مازندران معاودت نکند، بلکه به اولاد و اعقابش نیز چنین توصیه کرد. علت و جزئیات این مهاجرت را حفید او حاج سید محمد علی (صاحب عنوان) که بعدا ملقب به معین الاسلام شد، طی رساله ای شروح تحریر کرد و بچاپ رسانید.[1]



[1] - الرساله فی سبب ارتحال جدی الاعلی السید محمد بن عبدالله اشهاندشتی من مازندران الی اصفهان مبنی الاسلام، حاج سید محمد علی بن عبدالله موسوی، شمس آبادی اصفهانی مشهور به میرزابابایی اصفهان 1375 هـ.ق. سربی رقعی. 


4,000 تومان