4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22748
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1804

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد غيبت امام زمان و نائب آن حضرت

دانلود تحقیق در مورد غيبت امام زمان و نائب آن حضرت

0 1.8k
دانلود تحقیق در مورد غيبت امام زمان و نائب آن حضرت

با دانلود تحقیق در مورد غيبت امام زمان و نائب آن حضرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق غيبت امام زمان و نائب آن حضرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق غيبت امام زمان و نائب آن حضرت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد غيبت امام زمان و نائب آن حضرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 

غيبت و حضور

ضرورت پيروي از علماي متعهد

از آنجا که در شرايط سخت دوره غيبت امام (ع) تشخيص وظايف و تکاليف ديني بر افراد به راحتي امکان پذير نيست ، مسئوليت تبيين احکام ديني و هدايت مردم و حفظ ارزشهاي اسلامي و دفاع از مکتب برعهده عالمان متعهد و با تقوا گذاشته شده است. اين مرزبانان واقعي مکتب به عنوان نايبان امام (ع) با به کار بستن توانمنديهاي لازم عملي که در بخشهاي مختلف علوم اسلامي به دست آورده اند از منابع اصلي دين يعني قرآن و سنت به نيازهاي ديني مردم پاسخ مي گويند و در راستاي حاکميت پيدا کردن تمام احکام و ارزشهاي الهي تلاش مي نمايند. اگر اين عالمان مسئوليت شناس، دلسوز نباشند توده هاي مردم به راحتي از مسير صحيح اسلامي منحرف شده و دچار انحطاط فکري و اعتقادي مي شوند.
امام هادي (ع) در روايتي نقش مهم عالمان آگاه و فقهاي مسئوليت شناس و با تقوا را اين گونه توصيف مي کنند:
اگر بعد از غيبت قائم آل محمد (ص) نبودند عالماني که مردم را به سوي او فرا مي خوانند و به سوي او راهنمايي مي کنند و با برهانهاي استوار از دين پاسداري مي کنند و بندگان بيچاره و ناآگاه را از دامهاي ابليس و پيروان او و همچنين از دامهاي دشمنان اهل بيت رهايي مي بخشند، هيچ کس بر دين خدا باقي نمي ماند. اما علماي دين دلهاي متزلزل شيعيان ناتوان را حفظ مي کنند، همچنان که کشتيبان سکان کشتي را .


4,000 تومان