5,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 10642
  • فرمت فایل دانلودی : .pptx
  • تعداد مشاهده : 2191
  • تعداد فروش: 16

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود پاورپوینت وارونگی دما

دانلود پاورپوینت وارونگی دما

0 2.2k
دانلود پاورپوینت وارونگی دما

دانلود پاورپوینت وارونگی دما که این فایل مختص به درس جغرافیا مخصوص رشته های انسانی در بیست اسلاید قابل تغییر برای مدیران و معلمان و دانش آموزان محترم که دارای غنی ترین توضیحات در مورد وارونگی دما و یک فایل کامل با عکس های مرتب با وارونگی دما می باشد هم اکنون میتونید این پاورپوینت رو از وبسایت درسی فایل با مشخصات زیر دریافت کنید.

دانلود پاورپوینت وارونگی دما
فرمت فایل: powerpoint قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:20 اسلاید
شرح مختصر فایل

وارونگی دما ( اینورژن) چیست؟
در حالت عادی و از لحاظ فیزیکی، هوای گرم به سمت بالا و هوای سرد به دلیل سنگینی به سمت پایین حرکت می کند . در اوایل روز و هنگام طلوع خورشید لایه های زمین به دلیل برخورد اشعه های نور خورشید گرمتر از لایه های زیرین می شود . با شروع روز و آغاز فعالیت های انسانی و مصرف سوخت دمای هوای سطح زمین زیاد می شود. این هوای گرم هنگام صعود و حرکت به سمت بالا یا هنگام جا به جایی به وسیله باد با لایه ای هم دما از هوا که توسط تابش خورشید در طبقات فوقانی جو تشکیل شده برخورد کرده و این مانع صعود و تبادل هوا می شود . نتیجه آن تشکیل یک سطح پوششی بالای شهر است که با گذشت زمان و افزایش فعالیت های انسانی و به دلیل حبس هوادر زیر این لایه مواد آلاینده تولیدشده در سطح زمین باقی مانده و بالا نمی روند . هیچ کدام از آلاینده ها در به وجودآمدن چنین پدیده ای دخیل نیستند و فقط وضعیت جوی است که آن را بوجود می آورد.

اینورژن تشعشعی(در وارونگی دما)
در اینورژن تشعشعی اغلب وارونگی دما درسطح زمین ایجاد میگردد. بدین معنی که در هنگام شب سطح زمین در اثر تشعشع سرد می شود و چناچه فرایند سرد شدن برای مدت کافی ادامه یابد هوای نزدیک سطح زمین سردتر از جو بالای آن می شود و وارونگی دما در نزدیکی زمین گسترش می یابد .
در هوای آرام و در موقع وزش بادهای خیلی ضعیف فرآیند سرد شدن به طرف بالا تا ارتفاع نسبتا کمی گسترش می یابد که وارونگی کم عمق ایجادمی شود با وجود این گاهی دمای سطح زمین نیز پائین است و وارونگی دما ( اینورژن ) کم عمق سطح زمین کاملا مشخص می شود . در این حالت آن را اینورژن شدید می خوانند. در شبهای بدون ابر و همراه با باد ضعیف وارونگی تشعشعی پدید می آید و در صورت کافی بودن رطوبت در این شرایط مه صبحگاهی ( مه تشعشعی ) ایجاد می شود .
در بعضی شرایط شبنم یخی تشکیل می شود و در این حالت رطوبت هوا کمتر است و تشعشع سریعتر انجام می شود و در نتیجه دمای سطح زمین کمتر می شود . این وضعیت بخصوص در مناطق نیمه خشک ( شهرستان تبریز ) بعد از شبهای طولانی بدون ابر و در فصل زمستان پدید می آید . در شب از قله ابرها نیز عمل تشعشع انجام می شود . در این صورت ممکن است اینورژن تشعشعی در جو در ارتفاعی کاملا بالاتر از سطح زمین توسعه یابد .

فهرست مطالب پاور پوینت وارونگی دما
مقدمه
وارونگی دما ( اینورژن) چیست؟
چگونگی ایجاد وارونگی دما
عوامل موثر در در وارونگی دما :
انواع وارونگی دما ( اینورژن)
اینورژن تشعشعی
اینورژن تلاتمی (توربولانسی )
نمایی از برج میلاد تهران در هنگام وارونگی دما

چند نکته مهم برای اطمینان شما

-تضمین و راهنمایی برای خرید - پاسخ دهی به اشکالات توسط مدیر وبسایت با پشتیبانی تمام وقت
-بعدا از خرید فایل یک لینک دانلود مستقیم و یک لینک دانلود به ایمیل شما بصورد خود کار ارسال می گردد
-در صورت درخواست از ما در سروش و تلگرام خود فایل نیز برایتان فوری ارسال می شود

آیدی سروش درسی فایل: 🆔 https://sapp.ir/darsifile
آیدی تلگرام درسی فایل:🆔 https://t.me/darsifile

لینک خرید فایل

[purchase_link id="766263" text="خرید" style="button" color="blue"]


5,000 تومان